پروژه ها

Skip Navigation Links.
توسعه  ميادين 6، 7 و 8 میدان گازی پارس جنوبی
توسعه  ميادين 6، 7 و 8 میدان گازی پارس جنوبی

  توسعه ميادين 6، 7 و 8 میدان گازی پارس جنوبی

پس از اجرای فاز 1 توسعه میدان گازی پارس جنوبی و عملکرد برجسته پتروپارس در توسعه این پروژه و اثبات توانایی خود در اجرای سخت ترین و بزرگترین پروژه های ملی، شرکت ملی نفت ایران(NIOC) توسعه فازهای 6، 7 و 8 میدان گازی پارس جنوبی را در قالب یك قرارداد بیع متقابل به شركت پتروپارس لیمیتد واگذار کرد.
فازهای 6، 7 و 8 توسعه میدان گازی پارس جنوبی بزرگترین پروژه تاریخ صنعت نفت ایران در زمان خود بود و بهره ‎برداری از آن تأثیر عظیمی بر اقتصاد و میزان تولید انرژی ایران گذاشت؛ زیرا منجر به افزایش 3.5 درصدی تولید ناخالص داخلی و همچنین افزایش 14 درصدی ظرفیت تولید گاز ایران شد.

همکاری با پیمانکاران معتبر داخلی و بین ‎المللی زمینه انتقال دانش و فناوری به شرکت پتروپارس و پیمانکاران ایرانی را فراهم کرد و از طرف دیگر باعث ارتقای سطح مدیریت مگاپروژه ‎ها و مدیریت مؤثر پیمانکاران و پروژه های فرعی در حوزه های مختلف شد. بنابراین، این همکاری، دانش و تجربه ارزشمندی را برای پتروپارس و پیمانکاران ایرانی فراهم کرد. به این ترتیب شرکت پتروپارس با درك عمیق از قابلیت های بازار و پیمانكاران ایرانی در اجرای این مگاپروژه ‎ها، توانسته است با افزایش دانش و مهارت فنی پیمانكاران ایرانی و بهره گیری بهینه از این تجربیات، پروژه های آتی را هدایت كند.

پتروپارس در توسعه فازهای 6، 7 و 8 سعی در بهبود استانداردهای مدیریت پروژه و مدیریت کیفیت داشت. مواردی که نمایانگر طراحی به‎روز و با کیفیت، رعایت اصول مهندسی و ساخت بهینه پروژه هستند به شرح زیر است:

ثبت رکورد چشمگیر 25 میلیون نفر-ساعت کار بدون هیچ‎گونه حادثه در پروژه، که در زمان خود در مقایسه با سایر پروژه های منطقه ای بی سابقه بوده است.

ثبت رکورد کمتر از 31 روز برای حفر و تکمیل چاه ها، که در خلیج فارس بی سابقه بوده است.

کسب جوایز مدیریت سبز در سال 2007 از طرف انجمن محیط‎ زیست ایران.

برگزیده شدن در جایزه مدل تعالی پروژه (PEM) که از بهترین جوایز ملی مدیریت پروژه محسوب می‎ شود.

برای دستیابی به اهداف این پروژه، پتروپارس با موفقیت پروژه توسعه فازهای 6، 7 و 8 را که در آن زمان بزرگترین پروژه صنعت نفت کشور بود به بهره ‎برداری رساند. سهم پیمانکاران و فروشندگان ایرانی در این پروژه با بیش از 200 پیمانکار ایرانی حدود 53 درصد بوده که افتخار دیگری برای پروژه های بالادستی نفت و گاز ایران است.

مدیریت مگاپروژه های نفت و گاز از پیچیده ترین فرآیندهای این عرصه به شمار می ‎آید که پتروپارس با اجرای پروژه های توسعه فازهای 6، 7 و 8 نشان داد که همسطح شرکت های بین المللی، به این توانمندی دست یافته است.

تصاویر